20.1.2022. Εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας»

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022, για δεύτερη χρονιά, διαδικτυακή εισαγωγική επιμόρφωση των συμμετεχόντων/ουσών εκπαιδευτικών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας για το 1821». Το πρόγραμμα σχεδίασε το Ίδρυμα Λαμπράκη σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.) και το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.). Το πρόγραμμα απευθύνεται σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα και έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.
Αντικείμενο του προγράμματος είναι η σε βάθος διαπραγμάτευση ιστορικών ερωτημάτων που συνδέονται με τη σχολική αφήγηση- πεδίο συνάντησης της ακαδημαϊκής με τη δημόσια Ιστορία- για την Επανάσταση του 1821. Το πρόγραμμα προβλέπει υλοποίηση σειράς οργανωμένων εκπαιδευτικών «Δράσεων Ιστορικής Αντιλογίας» (debates) σε σχολεία όλης της χώρας, οι οποίες θα βασίζονται σε ιστορικά ερευνητικά τεκμήρια, πολυπρισματικές πηγές και επιστημονικές ερμηνείες με αξιοποίηση τεχνικών της ρητορικής.
Ομιλήτριες στην εισαγωγική επιμόρφωση ήταν: η Βιβή Ανθοπούλου, Γενική Διευθύντρια Ιδρύματος Λαμπράκη, Εμπειρογνώμων της Εκπαίδευσης, η Ιωάννα Δεκατρή, Επιστημονική Υπεύθυνη Προγράμματος, ΜPhil Διδακτικής της Ιστορίας, Αντιπρόεδρος Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.), Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄ΔΔΕ Αθήνας, η Βασιλική Σακκά, (MA, PhD) Ιστορίας και Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Πρόεδρος Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.), τ. Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλ. ΠΕ02 3ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, EuroClio Ambassador, η Φωτεινή Εγγλέζου, (ΜΑ, PhD) Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕ70), Καθηγήτρια – Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) και η Μαρία Ξανθοπούλου, Project Manager και Επιστημονική Συνεργάτις του Ιδρύματος Λαμπράκη.