Skip to content

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΗΤΟΡΙΚΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)

Hellenic Institute of Rhetorical and Communication Studies (HIRCS)

Skip to content
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ / About the Institute
    • About the Hellenic Institute of Rhetorical and Communication Studies (IRESE)
    • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ / Executive Committee
      • 2o Δ.Σ. του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας
  • ΔΡΑΣΕΙΣ / Activities
  • ΝΕΑ / News
  • ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ / Information
    • ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
    • ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΑΡΘΡΑ
    • Erasmus KA2: Oxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής
    • Εκπαιδευτικό΄Πρόγραμμα εγκεκριμένο από το ΙΕΠ. Παιχνίδια ρητορικής τέχνης στο σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ… (Φωτεινή Εγγλέζου/ΙΡΕΣΕ)
    • Eνδεικτικά Θέματα για το 2ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές πρωτοβάθμιας 2018-2019
    • ENΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΥ ΛΟΓΟΥ για το Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2017-2018
    • Υλικό Σεμιναρίου «Παιδαγωγική Επικοινωνία: Ενδυναμώνοντας την επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών μέσα από την καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας». ΙΡΕΣΕ-Εγγλέζου-Μενδρινού
    • Τα ρητορικά αγωνίσματα στην παιδαγωγική πράξη
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ / PARTNERS
    • Ιnstitute of Geophysics Polish Academy of Sciences – Ινστιτούτο Γεωφυσικής Πολωνικής Ακαδημίας Επιστημών
    • Center for the Promotion of Science (Serbia) – Κέντρο για την Προώθηση της Επιστήμης (Σερβία)
    • Energia Avastuskeskus (Εσθονία)
    • INΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ-ΣΟΦΙΑ / INSTITUTE OF RHETORIC AND COMMUNICATIONS-SOFIA
    • Εκπαιδευτήρια Saint-Paul/Δελασάλ
  • Προγράμματα / Projects
    • Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα Erasmus KA2 με τίτλο: «Oxford Debates for Youths in Science Education»
      • 30.11.2019. Guide to the STEM Discovery Week and Competition. European SchoolNet
      • 26.11.2019. 2o Webinar Odyssey: Η εξερεύνηση του διαστήματος
      • Παρουσίαση του μοντέλου αντιλογίας Odyssey
      • 12.11.2019: Επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών για τους αγώνες αντιλογίας Οdyssey (Erasmus + KA2)
      • 22.10.2019. 1o Διαδικτυακό Μάθημα (webinar) μαθητών που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+KA2, Odyssey
      • #ErasmusDays: 12.10.2019. Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών του προγράμματος ODYSSEY: Οxford debates for youths in science education
      • Ιστοσελίδα του προγράμματος Odyssey: Oxford Debates για νέους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
      • Odyssey: Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 Οxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
      • Eναρκτήρια οργανωτική συνάντηση του προγράμματος Oxford Debates for Youths in Science Education
      • 2η Διεθνής συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus KA2 «Odyssey. Oxford debates for youth in Science education»
      • Οdyssey: Oxford debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Κι αν επιχειρηματολογούσαμε στην τάξη για θέματα Φυσικών Επιστημών;
      • Erasmus KA2: Oxford Debates για Νέους στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής
      • 24.6.2019. Πρώτη συνάντηση με εκπαιδευτικούς του ευρωπαϊκού προγράμματος Odyssey
      • Εrasmus KA2 project: 3η διεθνής συνάντηση στην Εσθονία (Ταλλίν)
      • Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής στην Παιδαγωγική Συμβουλευτική Επιτροπή του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Odyssey
    • Eκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο» (Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ»
  • Συνέδρια / Conferences
    • 9-10 Φεβρουαρίου 2019. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ (με διεθνή συμμετοχή) Η τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας
      • O καθηγητής Ρητορικής και Επιχειρηματολογίας, Igor Ž. Žagar, επίτιμο μέλος του Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.
      • 9-2-2019. Φωτογραφίες από την πρώτη ημέρα εργασιών του Συνεδρίου «Η Τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
      • 10-2-2019. Φωτογραφίες από τη δεύτερη ημέρα εργασιών του συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη διδακτική πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
      • Επιστημονική επιτροπή συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
      • Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
      • Θεματικοί Άξονες Συνεδρίου
      • Πρόγραμμα Συνεδρίου «Η Τέχνη του Λόγου στη Διδακτική Πράξη: Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας»
      • Προσκεκλημένοι Ομιλητές
      • Εισηγητές-Εισηγήτριες
      • Εργαστήρια Συνεδρίου
  • EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / COΝΤΑCT

Τα ρητορικά αγωνίσματα στην παιδαγωγική πράξη

Published on Ιανουάριος 30, 2019 by admin

2. ΕΓΓΛΕΖΟΥ. ΙΡΕΣΕ. ΤΑ ΡΗΤΟΡΙΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ [Αυτόματη αποθήκευση]

Article Information

This entry was posted in ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ / Information
Tagged with ινστιτούτο ρητορικών και επικοινωνιακών σπουδών, Φ. Εγγλέζου. Τα ρητορικά αγωνίσματα στην παιδαγωγική πράξη
Bookmark this article Τα ρητορικά αγωνίσματα στην παιδαγωγική πράξη

Post navigation

More Articles

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα εγκεκριμένο από το ΙΕΠ (2018-2019). Παιχνίδια ρητορικής τέχνης στο σχολείο: Σκέφτομαι… Εκφράζομαι… Επικοινωνώ… (Φωτεινή Εγγλέζου/ΙΡΕΣΕ)
Eνδεικτικά Θέματα για το 2ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης για μαθητές πρωτοβάθμιας 2018-2019

Ήθος και Ρητορική

To ήθος είναι το σημαντικότερο μέσο πειθούς για τον Αριστοτέλη. Εκπροσωπεί τον ομιλητή ή συγγραφέα του μηνύματος, που αποστέλλεται στο ακροατήριο ή στους αναγνώστες και σχετίζεται με την αξιοπιστία του πομπού του μηνύματος. Παραγκωνισμένο, ίσως, στη σύγχρονη ρητορική. Για τον Αριστοτέλη, ωστόσο, βασικά και αναγκαία συστατικά του ήθους είναι η καλή θέληση, η πρακτική σοφία και η αρετή. Οι Crowley and Hawhee παρατηρούν ότι ‘οι ρήτορες μπορούν να επινοήσουν ένα χαρακτήρα ανάλογα με την περίσταση’ (επινοημένο ήθος). Αν ωστόσο, έχουν την τύχη να χαίρουν καλής φήμης στην κοινότητα στην οποία ανήκουν, μπορούν να αξιοποιήσουν το ήθος τους ως ηθική απόδειξη (καταστασιακό ήθος). (Ancient Rhetorics for Contemporary Students. Pearson, 2004).

Μεθοδολογικός Οδηγός Ο3 για την εφαρμογή των Oxford Debates στη σχολική πρακτική της εκπαίδευσης STEM.

Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 «Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» (στα Eλληνικά)

Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 «Oxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» (στα Eλληνικά)

Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 «Οxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» (στα Αγγλικά)

Μεθοδολογικός Οδηγός Ο4 «Οxford Debates για Νέους στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» (στα Αγγλικά)

Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus KA2: Odyssey

2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2019

2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2019

2οι Θουκυδίδειοι Ρητορικοί Αγώνες 2019

2οι Θουκυδίδειοι Ρητορικοί Αγώνες 2019

Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) – Φωτεινή Εγγλέζου

Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) – Φωτεινή Εγγλέζου

1o Πανελλήνιο Συνέδριο Ρητορικής: H τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη. Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας

1o Πανελλήνιο Συνέδριο Ρητορικής: H τέχνη του λόγου στη διδακτική πράξη. Αναζητώντας σύγχρονες μορφές της ρητορικής παιδείας

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2018

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης 2018

Αρχείο

  • Νοεμβρίου 2019
  • Οκτώβριος 2019
  • Σεπτέμβριος 2019
  • Ιούλιος 2019
  • Ιούνιος 2019
  • Μάιος 2019
  • Απρίλιος 2019
  • Μάρτιος 2019
  • Φεβρουάριος 2019
  • Ιανουάριος 2019
  • Δεκέμβριος 2018
  • Νοεμβρίου 2018
  • Οκτώβριος 2018
  • Σεπτέμβριος 2018
  • Αύγουστος 2018
  • Ιούνιος 2018
  • Μάιος 2018
  • Απρίλιος 2018
  • Μάρτιος 2018
  • Φεβρουάριος 2018
  • Ιανουάριος 2018
  • Δεκέμβριος 2017
  • Νοεμβρίου 2017
  • Οκτώβριος 2017
  • Σεπτέμβριος 2017
  • Αύγουστος 2017
  • Ιούνιος 2017
  • Μάιος 2017
  • Απρίλιος 2017
  • Φεβρουάριος 2017
  • Ιανουάριος 2017
  • Δεκέμβριος 2016
Copyright © 2019 I.Ρ.Ε.Σ.Ε / ΗRCS. All rights reserved.