Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017: 2o Eπιμορφωτικό Σεμινάριο Ρητορικής Τέχνης Περιφέρειας Πελοποννήσου σε Φιλολόγους στην Κυπαρισσία (Γενικό Λύκειο Κυπαρισσίας)

https://www.eleftheriaonline.gr/local/koinonia/item/138280-epimorfotika-seminaria-ritorikis-texnis-se-sxoleia-tis-peloponnisou

Tην Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Λύκειο Κυπαρισσίας (4.00-9.00 μ.μ.) το δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο ρητορικής τέχνης φιλολόγων της Περιφέρειας Πελοποννήσου με θέμα: «Εμβαθύνοντας στην διδασκαλία του επιχειρήματος: Θεωρία και πράξη» . Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Β΄θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), την Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, τα Εκπαιδευτήρια «Πολύτροπη Αρμονία» και τον κ. Μανώλη Πολυχρονίδη, Εκπαιδευτή Ρητορικής ενόψει της διοργάνωσης των Γ΄Αγώνων Ρητορικής Τέχνης της Περιφέρειας Πελοποννήσου με υπεύθυνη συντονίστρια την Ελένη Βολονάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια Φιλολογίας και Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης.
Διδάσκουσα-Εμψυχώτρια του δεύτερου σεμιναρίου ήταν η Φωτεινή Εγγλέζου, Δρ Διδακτικής της Γλώσσας και Ρητορικής, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)
Περίληψη του επιμορφωτικού σεμιναρίου:


Η παραγωγή επιχειρημάτων αποτελεί την καρδιά της ρητορικής τέχνης, το κυριότατο μέσο πειθούς και το βασικό συστατικό στοιχείο στην διεξαγωγή των αγώνων αντιλογίας. Στόχος του παρόντος σεμιναρίου είναι να αναδείξει τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και πράξης τα κυρίαρχα επιχειρηματολογικά σχήματα βάσει των οποίων οι μαθητές θα μπορέσουν να καταστρώσουν την στρατηγική της επιχειρηματολογίας τους. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο επιχειρηματολογικό σχήμα του ορισμού, το οποίο κατέχει κυρίαρχη θέση κατά την έναρξη διεξαγωγής ενός αγώνα αντιλογίας. Επίσης, θα αναδειχθούν τεχνικές δόμησης ισχυρών επιχειρημάτων σε επίπεδο προφορικού και γραπτού λόγου των μαθητών όσο και τεχνικές που θα οδηγήσουν τους μαθητές στην αποτελεσματικότερη ανασκευή / αντίκρουση επιχειρημάτων. Τέλος, θα γίνει λόγος για τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνεται η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παραγόμενων επιχειρημάτων από τους μαθητές.
Δηλώσεις Συμμετοχής: κ. Ευάγγελος Αντωνόπουλος, Διευθυντής Λυκείου Κυπαρισσίας, τηλ. 2761022345